بازدهی یک آگهی به عوامل بسیاری بستگی دارد. عواملی مثل محصول یا خدمات، قیمت کالا یا خدمات، مکان و موقعیت فروشگاه یا مرکز خدمات و ترویج: (4P بازاریابی)، تیتر (خیلی مهم) و متن مناسب و ترغیب کننده و.
اما یکی از مهم ترین فاکتورهای بازدهی آگهی تکرار در آن است؛ به طوری که زمانی که مخاطب به خدمات یا کالای تبلیغ شده نیاز پیدا کند، مرکز خدمات یا فروشگاه X که تبلیغات پی در پی داشته است جزو اولین گزینههای او می شود.
اما داستان یک آگهی در تکرار چگونه پیش میرود؟
در طرح زیر 20 مرحله از تکرار یک آگهی را مطالعه کنید:
دفعه اول: آن را نمیبیند
دفعه دوم:متوجه آن نمیشود.
دفعه سوم: از وجودش آگاهی پیدا میکند.
دفعه چهارم: به زحمت به خاطر میآورد آن را دیده است.
دفعه پنجم: آن را میخواند.
دفعه ششم: به آن بی اعتنایی میکند.
دفعه هفتم: آن را میخواند و میگوید ای بابا!
دفعه هشتم: میگوید این لعنتی باز اینجاست.
دفعه نهم: فکر میکند شاید اهمیت دارد.
دفعه دهم: از همسایه و همکارش درباره آگهی میپرسد.
دفعه یازدهم: فکر میکند که چطور کار میکند.
دفعه دوازدهم: میگوید این باید چیز خوبی باشد.
دفعه سیزدهم: میگوید شاید ارزشی داشته باشد.
دفعه چهاردهم: به یاد میآورد مدتی است چنین چیزی میخواهد.
دفعه پانزدهم: آزرده میشود چون پول ندارد آن را بخرد.
دفعه شانزدهم: میگوید روزی آن را خواهم خرید.
دفعه هفدهم: یک یاد داشت از آن بر میدارد.
دفعه هجدهم: به فقر خودش لعنت میفرستد.
دفعه نوزدهم: با دقت پولش را میشمارد.
دفعه بیستم: آن را میخرد.
هیچوقت آگهی را با یک بار چاپ، یا اکران بنر آزمایش نکنید و تکرار آگهی را هدر دادن پول و هزینه بی مورد ندانید. چون تکرار در آگهی موجب بازدهی خواهد شد.
هنری فورد:
کسی که تبلیغات را متوقف می کند تا در پول صرفه جویی کند، مثل کسی می ماند که ساعتی را از کار می اندازد تا در وقت صرفه جویی کند.
درباره این سایت